13 marca 2016

Drożdżówka sypana

Naszło mnie ostatnio na drożdżówkę, domowa jest fantastyczna. Zwykle jadałam 'samą', jednak tym razem sypnęłam jagodami (które widać na zdjęciach w śladowych ilościach). Gdy już się upiekła, dosłownie nie mogłam się oderwać od pałaszowania :D

  • paczka drożdży
  • 1,5 szklanki cukru
  • 1 paczka cukru wanilinowego
  • 4 roztrzepane jajka
  • 1 szklanka oleju
  • 3/4 szklanki mleka
  • 4 szklanki mąki
  • szczypta soli
Kruszonka:
  • 1 szklanka mąki
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1/2 kostki margaryny
Oraz:
  • jagody lub inne owoce (opcjonalnie) - obtaczane mące, aby nie opadły na dno
Do dużej miski pokruszyć drożdże, na nie dodawać pozostałe składniki. Odstawić na około 3 godziny, po tym czasie ciasto wymieszać. Wylać do włożonej papierem do pieczenia blachy i posypać (owocami i) zagniecioną z podanych składników kruszonką. Drożdżówkę piec w temperaturze 180°C przez 40 minut.

6 komentarzy :

  1. Uwielbiam takie drożdżowe ciacha :) Są idealne na śniadanie do kawy lub kakao :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Domowe drożdżówki są wyborne, a tak dawno ich nie piekłam. Już wiem, za co się jutro wezmę;D

    OdpowiedzUsuń
  3. ubóstwiam *_*

    OdpowiedzUsuń
  4. Mamy ogromną słabość do ciepłego ciasta drożdżowego :D I jeszcze jak jest mnóstwo kruszonki to jest raj <3

    OdpowiedzUsuń
  5. znam ten przepis na drożdżówkę bez wyrabiania, jednak jak dla mnie za dużo tam drożdży. Pyszna jest t fakt, ale chyba bardziej wolę te tradycyjnie wyrabiane

    OdpowiedzUsuń
  6. Proste i pyszne, to chyba najlepsze rozwiązania. Nie wiedziałam, że jeśli owoce obtoczy się w mące, to nie opadną na dno!

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA TWÓJ KOMENTARZ! ZAPRASZAM DO PONOWNEGO ZAJRZENIA NA BLOGA :)
Moderuję komentarze, aby żadnego nie przeoczyć i usuwać niepotrzebny spam.

Drukuj

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.