26 marca 2016

Ciasto marchewkowe


Niestety z żadnym wielkanocnym przepisem nie zdążyłam, ale wpadam z ciastem marchewkowym - pierwsze jakie spróbowałam i pierwsze, jakie upiekłam. Dla mnie jest świetne, ale przewiduję wypróbowanie również innych przepisów których możecie się tu spodziewać :D
  •  4 jajka
  • 1 szklanka cukru
  • 1 łyżeczka cukru wanilinowego
  • 1 szklanka oleju
  • 1,5 szklanki mąki
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 płaska łyżeczka sody
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1 łyżeczka przyprawy do piernika
  • 4-5 marchewek
Jajka ubić z cukrem i cukrem wanilinowym. Dolać olej. Ciągle miksując, wsypać mąkę wymieszaną z solą, proszkiem do pieczenia i sodą. Dodać cynamon i przyprawę do piernika. Na końcu wymieszać z marchewką. Ciasto wylać do wyłożonej papierem do pieczenia blachy i piec w temperaturze 180°C przez około 50 minut.


Na koniec chciałabym życzyć wszystkim

a na zdjęciu tegoroczna babka wielkanocna :)

4 komentarze :

  1. Wstyd się przyznać, ale ciasta marchewkowego jeszcze nigdy nie jadłam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiamy ciacho marchewkowe bo jest takie miękkie i super wilgotne :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię ciacho marchewkowe, zwłaszcza jego lekko korzenny posmak.

    OdpowiedzUsuń
  4. właśnie dziś pomyślałam o cieście marchewkowym :) może by tak jeszcze zrobić na wieczór ? :)

    pozdrawiam serdecznie,

    Kaśka
    ------------

    zapraszam do siebie :)
    http://tradycyjnakuchnia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA TWÓJ KOMENTARZ! ZAPRASZAM DO PONOWNEGO ZAJRZENIA NA BLOGA :)
Moderuję komentarze, aby żadnego nie przeoczyć i usuwać niepotrzebny spam.

Drukuj

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.